
Emri i Lëndës : Makroekonomi | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kodi | Tipi i lëndës |
Semestri | Leksione (orë/javë) |
Seminare (orë/javë) |
Lab (orë/javë) |
Kredite | ECTS | |
CMP 214-1 | A | -1 | 2 | 0 | 2 | 3.00 | 6 | |
Lektori dhe orari i konsultimeve | ||||||||
Asistenti dhe orari i konsultimeve | ||||||||
Gjuha e kursit | ||||||||
Niveli i lëndës | ||||||||
Përshkrimi | Konceptet thelbësore të ekonomisë dhe operimi i ekonomisë në shkallë kombëtare. Prodhimi, shpërndarja dhe konsumimi i të mirave dhe shërbimeve, roli i qeverisë, të ardhurat kombëtare dhe shpërndarja e tyre, GDP, funksioni i konsumit, funksioni i kursimeve, shpenzimet investuese, parimi i multiplikatorit dhe influenca e shpenzimeve qeveritare tek të ardhurat dhe prodhimi. Analiza e politikës monetare, analiza e politikës fiskale, analiza e sektorit bankat dhe e Sistemit të Rezervave Shtetërore. | |||||||
Objektivat | Objektivat e lëndës në nivel njohurish: • Demostrim i njohjes së koncepteve makroekonomike duke u aftësuar në shpejgimin e tyre me terminologjinë përkatëse. • Demsotrim i njohjes së teorive makroekonomike duke i analizuar ato përmes supozimeve dhe diferencave të tyre. • Demostrim i të kuptuarit të modelve makroekonomike duke shpjeguar marrëdhënien midis variablave makroekonomike. • Demostrim i njohurive dhe të të kuptuarit të problemeve aktuale makroekonomike duke aplikuar teorite përkatëse në raste konkrete. Objektivat e lëndës në nivel aftësish: • Mbledhja e të dhënave makroekonomike dhe analizimi i burimeve të të dhënave • Interpretimi i njohurive ekzistuese duke shpjeguar parimet makroekonomike dhe sesi ato përdoren në analizat ekonomike. • Përdorimi i argumentave bazuar tek njohuritë e marra. Objektivat e lëndës në nivel qëndrimesh: • Qëndrime kritike i cili është i domosdoshëm për “të mësuarit gjatë gjtihë jetës”. • Qëndrime me mendje të hapur dhe reflektues edhe kritikues ndaj vetës me qëllim përmirësimin. • Qëndrim të mendimit kritik. | |||||||
Programi i Lëndës | ||||||||
Java | Tema | |||||||
1 | Leksioni 1 – Parimet Bazë -Cila është diferenca midis mikroekonomisë dhe makroekonomisë? -Zgjedhjet bazë të vendim-marrjes makroekonomike: cfarë, si dhe për kë të prodhosh? -Pjesëmarrësit në ekonominë e tregut. -Konceptet bazë të përdorura në analizat ekonomike. -Sistemet ekonomike. | |||||||
2 | Leksioni 2 – Tregëtia dhe Kompromiset -Përcaktimi i burimeve të përdorura në prodhimin e të mirave dhe shërbimeve. -Frontieri i mundësisë prodhuese. -Eficenca produktive. -Avantazhet konkuruese dhe përfitimet nga tregëtia. -Rrjedhja qarkulluese e të ardhruave, produkteve dhe shërbimeve në një ekonomi. | |||||||
3 | Leksioni 3 – Oferta dhe Kërkesa -Tregjet e prodhimit dhe të burimeve. -Kërkesa konsumatore dhe “ligji i kërkesës”, ndryshimi i kërkesës, zhvendosja e kërkesës, faktorët që e ndryshojnë. -Oferta dhe “ligji i ofertës”, ndryshimi i ofertës, zhvendosja e ofertës dhe faktorët që e ndryshojnë. | |||||||
4 | Leksioni 4- Makroekonomia-Piktura e Plotë -Ciklet e biznesit ne ekonominë e tregut. -Kompontentët e kërkesës agregate dhe të ofertës agregate. -Zhvendosja e krubave AD dhe AS. -Bazat e makroenonomisë. -Ekonomia klasike dhe neoklasike. -Jofleksibiliteti i pagave dhe i cmimeve. -Shqetësime rreth inflacionit. | |||||||
5 | Leksioni 5 – Arritja e Makroekonomisë -Prodhimi i Brendshëm Bruto, matja e prodhimit të një ekonomie. -Sektori shtetëror. -Sektori financiar dhe ndërmjetesuesit e sketorit. -Tre tregjet: tregu i të mirave dhe shërbimeve, tregu i punës dhe tregu i parasë. -GDP reale dhe GDP nominale. -Metodat e matjes se GDP -Cfarë nuk përfshihet në GDP? | |||||||
6 | Leksioni 6- Papunësia dhe Inflacioni -Si përcaktohet forca punëtore, cfarë është ajo? -Matja e papunësisë dhe ë punësimit. -Llojet e papunësisë. -Raporti i pjesëmarrjes së forcës punëtore. -Papunësia dhe dryshimet në ekonominë globale. | |||||||
7 | Përsëritje dhe Diskutime | |||||||
8 | Provimi gjysmë final | |||||||
9 | Leksioni 7 - Matja e Inflacionit -Cfarë tregon inflacioni për ekonominë e një vendi? -Të ardhruat reale kundrejt të ardhruave nominale. -Normat realte të interesit dhe normat nominale të interesit. -Kostot dhe efektet e inflacionit. | |||||||
10 | Leksioni 8 – Politika Fiskale -Përcaktimi i politikës fiskale; taksimi dhe shpenzimet për të arritur objektivat makroekonomike. -Shpenzimet qeveritare dhe taksimi. -Stabilizatorët aotmatik: taksa e të ardhurave, sigurimi i papunësisë. -Poltika e taksave dhe shpenzimeve diskrecionare. -Deficiti dhe teprica buxhetore. | |||||||
11 | Leksioni 9 – Paraja, Banka dhe Sistemi i Rezervave Kombetare. -Cfarë është paraja? -Nivelet e matjes së ofertës monetare M1 dhe M2. -Roli monetar i bankave. | |||||||
12 | Leksioni 10 – Politika Monetare -Struktura e sistemit të rezervave kombëtare. -Si e rregullon bana qëndrore ofertën e parasë. -Fondet federale. -Roli i kredive, debive dhe parave elektronike në ofertën e aprasë. -Roli i ndërmjetësuesve financiar. | |||||||
13 | Leksion i Hapur – Sugjerim filmi “Too big to fail" ose, “Inside Job” | |||||||
14 | Leksioni 11 – Tregëtia Ndërkombëtare -Historia e marrëveshjeve tregëtare. -Deficiti dhe teprica tregëtare. -Avantazhet konkuruese dhe tregëtia. -Normat e shkëmbimit valutor. -Dimensionet e gloablizimit. | |||||||
15 | Përsëritje | |||||||
16 | Provimi final | |||||||
Parakushtet | ||||||||
Literatura | ||||||||
Referenca të tjera | ||||||||
Punë laboratori | ||||||||
Përdorimi i komp. | ||||||||
Të tjera | ||||||||
Rezultatet e Lëndës dhe Kompetencat | ||||||||
1 | Kuptueshmëri dhe kompetencë në përdorimin e terminologjisë makroekonomike | |||||||
2 | Kuptueshmëri e funksionimit të bazave të ekonomisë dhe kompetëncë në mënyrën se si ato funksionojnë në nivel agregatë. | |||||||
3 | Njohje e lidhjeve midis variablave makroekonomike . | |||||||
4 | Aftësim në të lexuarit dhe interpretuarit e informacionit empiric tek të dhënat makroekonomike, grafiqet e paraqitura, tabelat, etj. | |||||||
5 | SAnalizimi i burimit të prosperitetit afatgjatë dhe i faktorëve kontribues në rritjen afat-gjate ekonomike. | |||||||
6 | Analzimi dhe kuptimi I luhatjeve afat-shkurtëra ekonomike dhe fitimi I kopetencës në mekanizmat e përdorura për të stabilizuar ekonominë, për të arritur punësim të plotë dhe inflacion të ulët. | |||||||
Mënyra e Vlerësimit të Lëndës | ||||||||
Notat e Ndërmjetme | Sasia | Përqindja | ||||||
Gjysmë finale | 1 | 50 | ||||||
Kuize | 0 | 0 | ||||||
Projekte | 0 | 0 | ||||||
Projekte semestrale | 0 | 0 | ||||||
Punë laboratori | 0 | 0 | ||||||
Pjesëmarrja në mësim | 0 | 0 | ||||||
Kontributi i notave të ndërmjetme mbi vlerësimin final | 50 | |||||||
Kontributi i provimit final mbi vlerësimin final | 50 | |||||||
Total | 100 | |||||||
Ngarkesa ECTS (Në Bazë të Ngarkesës së Studentit) | ||||||||
Aktivitetet | Sasia | Kohëzgjatja (orë) |
Ngarkesa Totale (orë) |
|||||
Kohëzgjatja e kursit (Duke përfshirë edhe javën e provimeve : 16x Orët totale të kursit) | 16 | 4 | 64 | |||||
Orët e studimit jashtë klase (Parapërgatitje, Praktika etj) | 14 | 5 | 70 | |||||
Detyra | 0 | 0 | 0 | |||||
Gjysmë finale | 1 | 0 | 0 | |||||
Provimi final | 1 | 5 | 5 | |||||
Të tjera | 0 | 0 | 0 | |||||
Ngarkesa totale e orëve | 139 | |||||||
Ngarkesa totale e orëve / 25 (orë) | 5.56 | |||||||
ECTS | 6 |
PDF (Shqip) PDF (Anglisht)